5 nových řidičů získaných během jedné inzertní kampaně.

O tom, jaké bylo podnikání v dopravě v devadesátých letech, kam jsme se od té doby posunuli a jak úspěšná může být inzertní kampaň na Truckjobsu jsme si povídali s majitelem firmy FLOR-EXPRESS-KADAŇ s.r.o., panem Miroslavem Kostolným

V době, kdy se neustále mluví o nedostatku řidičů zrealizoval Flor-Express inzertní kampaň na Truckjobsu s cílem obsadit 2 volná pracovní místa řidičů. Majitel firmy, pan Miroslav Kostolný, své zkušenosti popisuje slovy: „Neustále se mluví o velkém nedostatku řidičů, a tak nás až zarazilo, kolik nám od uveřejnění našich pozic na Truckjobsu volalo zájemců. Překvapil nás nejen počet volajících řidičů, ale dokonce i jejich kvalita. Brzy jsme tak obsadili nejen dvě nabízená volná místa, ale dokonce jsme získali 3 další řidiče, u kterých věříme, že je bude práce bavit a podle toho ji také odvedou. Naše lednová kampaň se vydařila a v současné době máme tak díky spolupráci s Truckjobsem plný stav a můžeme se více věnovat dalšímu zkvalitňování naší práce s řidiči.“

Firma není na trhu práce žádným nováčkem. Flor-Express založil pan Miroslav Kostolný v roce 1993 s již tehdy obstarožní skříňovou Avií, se kterou se pustil do rozvozu květin. Firma ihned zezačátku vsadila na mladé řidiče po vojně, které sama vychovala. V devadesátých letech měl Flor-Express ve stavu 15 řidičů, z nichž téměř polovina u něj jezdí dodnes, kdy zaměstnává okolo 110 lidí, z toho 88 řidičů. Polovina řidičů zde pracuje 10 a více let. Řidiči se díky zaměření přeprav stali tak trochu s nadsázkou zahrádkáři a specialisty v péči o rostliny.

Firma od devadesátých let úspěšně vyrostla, ale na jednu věc nikdy nezanevřela. Ve spolupráci se Sdružením ČESMAD BOHEMIA se aktivně podílí na spolupráci se středními školami na výchově budoucích mladých řidičů a snaží se do vybraných učebních oborů vrátit možnost získání řidičských průkazů a nově i profesních průkazů. Je to sice běh na dlouhou trať, ale co jiného by mělo mít smysl, než do budoucna vychovávat své vlastní řidiče na školách.

Předpandemická léta se nesla ve znamení vysokého růstu mezd a snižujícího se počtu uchazečů o práci řidičů. Firma brzy opustila jakékoli snahy o nalezení řidičů přes úřady práce nebo rekvalifikace. Uchazeči si vesměs chodili pro razítka a pracovat moc nechtěli. Zdlouhavé a drahé se ukázalo i zaměstnávání cizinců. Naše vláda jednoduše této možnosti moc nepřeje.

Firma se rozhodla, a jak čas ukazuje, tak správně, že důležité je být řidičům i dalším zaměstnancům partnerem. Je nezbytné, aby je práce bavila a chodili do ní rádi. Jen tak si je může dopravce dlouhodobě udržet. A možná překvapivě to neleží vše jen na výši částky na výplatní pásce. Důležitou roli hraje také klidné a stabilní zázemí a proto se v současné době Flor-Express rozhodl více investovat a pustil se do nákupu bytů pro své řidiče, aby jim poskytl zázemí. Tento projekt se již osvědčil, a tak dalším krokem je pustit se i do nákupu nebo stavby rodinných domků. Je to vlastně takový malý návrat k prvorepublikovému pojetí podnikání a jak se zdá, tato cesta se ukazuje jako velmi úspěšná.

Truckjobs