Hledáme nové řidiče. (víkendové téma nejen pro personalisty)

Existovaly doby, kdy stačilo být ve Zlatých stránkách nebo mít ručně napsanou ceduli na ulici a klienti se jen hrnuli. Udělat něco takového dnes a počítat s úspěchem je více než naivní. Pokud byste se dnes snažili získat nové zákazníky pouze tím, že dáte řádkový inzerát do novin, nejspíš by vás většina lidí považovala za blázna. Stejné je to dnes s inzercí volných pracovních míst při hledání nových řidičů.

Pro získání zajímavých uchazečů už dnes prostě nestačí vydat inzerát na jediném inzertním portálu v rubrice práce někde mezi rubrikami nemovitosti a seznámení. Doba vyžaduje mnohem víc, a pokud chcete být při hledání řidičů úspěšní, pak musíte dělat víc.
Neznamená to však, že to bude mnohem dražší, nebo že na to hned budete muset najmout dalšího člověka. Existuje spousta efektivních a vyzkoušených způsobů, které vám pomohou zvýšit vaše šance a získat více zajímavých kandidátů.


1. Velké pracovní portály
Inzerovat na velkých pracovních portálech si firmy jednoduše zvykly. Tyto služby se od devadesátých let staly hlavním způsobem, jak se firmy snaží hledat nové uchazeče. Výhodou je, že v jednom okamžiku oslovujete veliké množství uchazečů, kteří jsou na daném portálu registrováni. Velkou nevýhodou ovšem je, že velké portály se nespecializují na konkrétní oblast a pozice a proto svým inzerátem oslovujete stejně řidiče jako asistentky, kuchaře nebo prodavače. S velkou pravděpodobností pak budete ztrácet čas nad životopisy uchazečů, kteří nemají ani řidičský průkaz a na váš inzerát reagovali jednoduše proto, že klikají na všechny nové inzeráty aniž by je četli.


2. Sociální sítě
Facebook a instagram se staly na okamžik hybnou silou mnoha firem a vidinou rychlého řešení problémů s nábory. Vidina snadného oslovení mnoha uchazečů byla lákavá. Bohužel se brzy ukázalo, že tato cesta není vhodná a přínosná pro každou firmu.  Ačkoli se vám možná podaří zezačátku získat dostatek sledujících řidičů, brzy narazíte na problém. Firma, která není dostatečně veliká a nemá lidi, kteří by denně s profily na sociálních sítích pracovali, začne pomalu ztrácet dech. Nemáte dostatek zajímavých příspěvků, které by lidi zajímaly, vaše stránky začnou skomírat, lidé je přestanou navštěvovat, začnou odcházet. Mrtvý a nezajímavý profil na sociální síti potom přinese více problémů než užitku, protože lidé si budou aktivitu na vašich profilech spojovat s tím, jak to asi funguje ve vaší firmě.  Žádný profil je potom asi lepší než mrtvý a měsíce neaktualizovaný profil.


3. Profesní sítě a portály
Na profesně zaměřených portálech (Truckjobs pro řidiče a dopravce) můžete hledat uchazeče, kteří aktuálně práci hledají, stejně tak ale dokážete oslovit i lidi, kteří pracují a jsou otevření novým příležitostem. Můžete tak na jednu stranu hledat nové řidiče a na druhou stranu tento prostor využít pro vlastní zviditelnění, vylepšení svého jména a přitáhnutí pozornosti. Obrovskou výhodou těchto portálů je skutečnost, že cílíte jen na lidi, kteří se pohybují ve vašem oboru. Žádné kuchařky, IT specialisté nebo aranžérky. A co víc, mnohdy získáte i možnost využít právě sociální sítě těchto portálů ani byste se museli složitě starat o své vlastní s tím rizikem, že na ně časem nebudete mít co dávat a vyhnete se tomu, že vaše firma bude na internetu vypadat přinejmenším nezajímavě. Samozřejmě i při využívání tohoto poměrně nového a moderního nástroje narazíme na problém a tím problémem je obsah. Nejde primárně jen o to být vidět, ale také o to, co o sobě říkáme, jak to říkáme a jak to řidiči pochopí. Proto je důležité si nechat poradit a vyvarovat se chyb, které vám v očích řidičů spíše uškodí než pomohou.

Příště: zaměstnanci ze zahraničí. Spása nebo ztráta času a peněz? (Sledujte na Truckjobsu)