Vzdělávání a informace

Představení projektu Co se stalo Co se chystá Z tisku Praxe a stáže Zahraniční pracovníci

I přes propouštění v ČR panuje nedostatek uchazečů o práci

Přestože přibližně čtvrtina českých firem byla nucena v posledním půlroce propouštět své zaměstnance, potýká se stále mnoho českých podnikatelů s nedostatkem vhodných uchazečů. V současné době na trhu práce chybí zejména odborné profese v dopravě a logistice a ve výrobních společnostech.

„Nárůst zájmu firem o nábor nových řidičů jsme zaznamenali již během letních měsíců a vrcholu jsme zatím dosáhli v září letošního roku, kdy byla poptávka o nové uchazeče téměř o polovinu vyšší než ve stejném období loňského roku,“ říká Tomáš Bicera, ředitel společnosti ISD ČESMAD Bohemia, která provozuje pracovní portál pro řidiče Truckjobs.cz


Důvodem mohou podle Tomáše Bicery být částečně aktuální vládní programy na podporu zaměstnanosti, které na straně jedné pomáhají zaměstnavatelům udržet si stávající zaměstnance, ačkoli pro ně nemají plné uplatnění, ale na straně druhé prohlubují potíže jiných firem s hledáním vhodné pracovní síly, neboť tito neaktivní pracovníci jsou fixováni mimo trh práce. Aby nebylo potíží málo, s nově vyhlášeným nouzovým stavem a vyhlášenými opatřeními proti šíření epidemie Covid - 19 se výrazně zpomalil, ne-li zcela zastavil přísun zahraničních pracovníků, se kterými mohly firmy ještě v loňském roce počítat.


Firmy začínají plánovat, jak budou řešit očekávaný nedostatek zaměstnanců


Více než třetina oslovených výrobních a logistických firem vyjádřila obavy, že v následujícím období budou muset řešit potíže s nedostatkem pracovníků, neboť jim budou chybět ti zaměstnanci, kteří zůstanou doma z důvodu onemocnění, péče o rodinné příslušníky nebo dalších důvodů. 


Na programu jsou cílené kampaně na oslovování uchazečů


Portál Truckjobs.cz, který se na pozice profesionálních řidičů specializuje, spustil na konci měsíce října rozhlasovou a internetovou kampaň, jejímž cílem je oslovit širokou základnu řidičů. „Již v současné době jsme schopni pokrýt téměř čtvrtinu celkového počtu řidičů, kteří na trhu jsou a předložit jim nabídky práce dopravních firem. Naším současným cílem je využít zbývající velký prostor a oslovit i ty řidiče, kteří na trhu práce reálně jsou, ale pro dopravce bylo velmi obtížné je s nabídkami práce kontaktovat. Věříme, že se nám tak podaří alespoň částečně zmírnit potíže těch firem, které mají řidičů nedostatek,“ doplňuje Tomáš Bicera.

Truck.