Je léto vhodným obdobím pro přípravu nebo realizaci náborů nových zaměstnanců?

Léto se na první pohled nezdá být pro hledání nových zaměstnanců tím nejvhodnějším obdobím. Často to vypadá tak, že mnoho firem přes léto ubralo plyn, zaměstnanci si vybírají dovolenou a uchazeči se budou raději věnovat jiným věcem, než jsou pohovory. Jenže dovolená nedovolená, právě během léta si většina firem připravuje nábory řidičů na místa, která bude nutné obsadit s příchodem podzimu. Personalisté tento trend potvrzují. Uchazeči mají navíc více prostoru i času ke zvažování pracovních nabídek a jejich procházení.

Začít s inzercí na poslední chvíli se nemusí vyplatit.
Častou chybou, které se méně zkušení personalisté dopouští je inzerování pracovní nabídky na poslední chvíli. Ani měsíční předstih nemusí nutně zaručit, že se nám podaří najít dostatečný počet uchazečů, navíc s požadovanými vlastnostmi a zkušenostmi. Je nutné mít také na paměti, že ne každý uchazeč může nastoupit do nového zaměstnání okamžitě a často je nutné si na dobrého řidiče takzvaně počkat. Pokud tedy potřebujeme řidiče od září, je vhodné s náborem začít již v průběhu července, maximálně začátkem srpna.

Úspěšný nábor řidičů? Chce to přesné zacílení, jasný popis práce a hlavně dostatek času.

 

Nové technologie změnily chování uchazečů.
Dříve bývalo běžné, že letní měsíce opravdu patřily více odpočinku a teprve s vidinou konce prázdnin se inzertní noviny začaly plnit nabídkami práce. Funkci tisku již dávno převzaly nové technologie, a proto firmy inzerují své nabídky práce většinou na internetu, na sociálních sítích a pracovních portálech. Nabídky jsou vystavovány bez časového prodlení a uchazeči se k nim mohou dostat kdykoli a kdekoli. Truckjobs, který se na řidiče specializuje, je schopen aktuální nabídky práce uchazečům rozesílat i emailem a ti tak na ně mohou reagovat prakticky okamžitě. Firmy tak musí počítat s tím, že aktivita konkurence je i v letních měsících vyšší a na oslovení uchazečů budou potřebovat více času. Personalisté proto firmám doporučují, aby byly vidět mezi uchazeči v průběhu celého roku, a ne pouze ve chvíli, kdy řeší samotný nábor.


Nebojme se detailů.
Při náboru řidičů musíme myslet nejen na načasování inzerce, ale také na to, s čím uchazeče oslovíme a jakým jazykem na ně hovoříme. V opačném případě riskujeme, že jakákoli inzertní nebo reklamní kampaň nebude úspěšná. Z různých důvodů se mnoho firem obává veřejně napsat svou pracovní nabídku, nabízenou mzdu či vyjmenovat benefity, které uchazečům nabízí. „To je samozřejmě velká chyba. V době, kdy si mohou uchazeči vybírat z mnoha různých nabídek, bude úspěšnější a řidiče nejvíce zaujme ta, která sdělí nejvíce informací o nabízené práci, odměně nebo rozvržení pracovní doby“ dodává Tomáš Bicera z portálu Truckjobs.cz.

 

ANKETA: Řešíte nábory řidičů i během léta nebo spíše až po jeho skončení?

Truck.