Léto je vhodným obdobím pro hledání nových zaměstnanců. Nové technologie totiž změnily chování uchazečů.

Internet je místem, na kterém lidé během léta tráví spoustu času. Někdy až dvojnásobek oproti ostatním obdobím.

Dříve bývalo běžné, že letní měsíce patřily více odpočinku a teprve s vidinou konce prázdnin se inzertní noviny začaly plnit nabídkami práce. Funkci tisku dávno převzaly nové technologie a firmy inzerují své nabídky práce většinou na internetu, na sociálních sítích a pracovních portálech. Internet je přitom místem, na kterém zejména v době dovolených lidé tráví většinu času.

Nebudeme se nyní zabývat otázkou, zda je toto chování během dovolených pro uchazeče vhodné či nikoliv. Skutečností je, že doba, kterou lidé tráví na internetu, je během léta až dvojnásobná oproti ostatním obdobím. Internet navíc poskytuje obrovskou výhodu. Nabídky práce jsou vystavovány bez časového prodlení a uchazeči se k nim mohou dostat kdykoliv a kdekoliv. Personalisté však firmám doporučují, aby byly vidět mezi uchazeči v průběhu celého roku, a ne pouze ve chvíli, kdy aktuálně řeší samotný nábor.

V létě jsou lidé milejší.

Dá se říci, že během léta je většina lidí podvědomě nastavena na pohodovější režim. Jsme zkrátka většinou milejší. To platí jak pro náboráře, kteří jsou méně ve stresu, tak pro uchazeče, kteří bez zbytečného tlaku pokukují po lepším pracovním uplatnění. Pohovor v létě bude pravděpodobně také vedený v méně formálním stylu a bez zbytečného stresu, což zvyšuje šanci na dohodu mezi firmou a uchazečem.

Truck.