Mořský koník po 70 letech ustupuje orlici.

Tradiční značka Benzina definitivně mizí. Polská orlice ji brzy nahradí na většině pump. Mořský koník zdobil Benzinu 70 let. Nyní musí ustoupit expanzi polské polostátní firmy PKN Orlen, která ovládla českou petrochemii.

Přejmenovávání čerpacích stanic Benzina na Orlen začalo po letech váhavého testování v roce 2019. Nyní firma oznámila, že vstoupila do závěrečné fáze procesu přejmenování a do konce letošního roku ponese logo orla již téměř 90 % stanic.

Benzina je se 436 stanicemi největším prodejcem pohonných hmot v tuzemsku. V současnosti má logo Orlen zhruba padesátka z nich. Rebranding je součástí mezinárodní unifikace polské sítě Orlen, do které patří na tři tisíce čerpacích stanic v šesti evropských zemích. Orlen působí také v Polsku, Německu, Maďarsku, Litvě a na Slovensku. Firma tak má největší síť čerpacích stanic ve střední Evropě.

Česko je podle něj v rámci Orlenu lídrem v oblasti rozvoje alternativních paliv a má se stát příkladem toho, jak chce firma značku Orlen profilovat.

PKN Orlen, který před dvaceti lety koupil české rafinerie Unipetrolu a po uzavření té pardubické dál provozuje výrobu paliv v Kralupech nad Vltavou a v Litvínově, se začal v poslední době silně zaměřovat na alternativní pohony. Letos otevřel dvě vodíkové plnicí stanice na pražském Barrandově a v Záluží u Litvínova, kde finančně podporuje i vodíkový autobus veřejné dopravy.

Truck.