Nový ministr zvažuje plošné mýtné pro kamiony. Může to prodražit potraviny i další zboží.
Sazbu mýtného zvažuje různě vysokou, na některých silnicích i třeba nulovou. V současné době platí mýto provozovatelé vozidel nad 3,5 tuny. Zahrnuje 1385 kilometrů silnic první třídy a všechny kilometry dálnic.
Bednárik není pro zvyšování cen mýtného, ale nelíbí se mu, že kamiony platí mýtné jen na části silnic první třídy. „Mně by se hodně líbilo, kdyby naše mýto mělo dispečink a plovoucí cena mýtného by umožňovala regulaci těžké dopravy on-line. Ale pokud se bavíme o digitalizačním módu, tak to má smysl jen tehdy, když máte pokrytou celou síť,“ řekl nový ministr.
Zavedení plošného mýta by předcházela diskuse se Sdružením automobilových dopravců ČESMAD Bohemia. Bednárik upozornil, že není cílem zdražit spotřební zboží. Od začátku roku do konce října zaplatili dopravci za užívání dálnic a vybraných silnic celkem 16,1 miliardy korun. Meziročně to bylo o 11,6 procenta více.
ANO bylo proti rozšiřování mýta
Ještě v březnu tohoto roku ale stínový ministr dopravy za ANO Martin Kolovratník kritizoval ministerstvo dopravy, že zvažuje rozšíření mýtného na silnice nižších tříd. „Za Hnutí ANO však říkám, že jsme a budeme proti rozšiřování mýta. Bylo by to zdražení zboží, zvýšení nákladů pro lidi na venkově, další náklady pro malé dopravce apod.“ uvedl tehdy pro ČTK.