Od 1. července 2022 se rozšiřuje síť zpoplatněných komunikací mýtem o některé silnice I. třídy

Výběr mýtného pro nákladní automobily v květnu vzrostl o deset procent. Dopravci na něm zaplatili 1,3 miliardy korun. Od začátku července se pak zpoplatnění mýtným rozšíří na další silnice I. třídy.

Od 1. července 2022 se totiž rozšiřuje síť zpoplatněných komunikací o celkem 373,3 kilometru silnic I. třídy. Konkrétně půjde v obou směrech o tyto úseky:

  • silnice I/16 (Řevničov – Bezděčín, v délce 88,4 kilometru)
  • silnice I/22 (Vodňany – Klatovy, v délce 75,2 kilometru)
  • silnice I/27 (Plzeň, Litice – Klatovy, v délce 38,8 kilometru)
  • silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Koclířov, v délce 81,5 kilometru)
  • silnice I/38 (Jihlava – Hatě, v délce 89,4 kilometru)

"Rádi bychom na změnu upozornili především menší regionální dopravce, kteří se na uvedených komunikacích pohybují a doposud zde nemuseli platit mýtné. Je nutné, aby od 1. července 2022 měli na těchto úsecích silnic I. třídy řádně podepsanou smlouvu a vozidlo bylo vybavené palubní jednotkou. Registraci mohou provést online nebo na některém z více než dvou set obchodních míst," uvedl Petr Chvátal, provozní ředitel společnosti CzechToll, která mýtný systém provozuje.

Základním kritériem pro výběr dalších silnic pro zpoplatnění byly především dostatečné intenzity provozu. Dále se jedná o komunikace, ke kterým existuje srovnatelná alternativní trasa po již zpoplatněné silnici I. třídy nebo po dálnici.

MDCR