Rekonstrukce D1 je (téměř) u konce. Poslední omezení zmizí v sobotu 2. října.

Poslední práce probíhají na třech úsecích, na čtvrtém firma Eurovia opravuje reklamované vady. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) potvrdilo, že všechna omezení zmizí nejpozději v sobotu 2. října 2021. Od příštího roku je ovšem nutné počítat s novými omezeními.

Motoristé by se po osmi letech dopravních komplikací a postávání v kolonách měli od 2.října 2021 dočkat hladce průjezdné dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Definitivně skončí dlouholetá modernizace, která byla rozdělena na 20 úseků.
Neznamená to ovšem, že na celé D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou bude hotovo zcela. Součástí nedávno dokončeného úseku Mirošovice – Hvězdonice je totiž i protektorátní most Šmejkalka, který byl postaven v první fázi budování dálnice ve 40. letech a který byl z modernizační akce vyjmut. Bude se opravovat zvlášť, přičemž tato oprava bude zřejmě vůbec nejnáročnější stavební akcí celé obnovy D1, začít má příští rok. Odhadované náklady činí 800 milionů.
Další omezení dopravy můžeme ale čekat příští rok.


Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Slovensko. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem.
Právě úsek plánovaný na příští rok ukáže, do jaké míry se stavba na propustnosti dálnice podepíše. Jde totiž o jeden z nejzatíženějších úseků českých dálnic. Podle sčítání dopravy v roce 2016 po něm projelo denně 70 000 aut, což je srovnatelné s třípruhovým úsekem D1 u Prahy mezi 15. a 21. kilometrem, tedy před sjezdem na Benešov. Doprava na brněnském úseku někdy nebývá plynulá ani v případě, že se na dálnici nic mimořádného neděje, protože aut je jednoduše příliš.

Truck.