Rozšíření dálnice D5 na šest pruhů má zelenou. Předpokládaný termín zahájení je rok 2027.

Rozšíření dálnice D5 mezi Prahou a Berounem na šest jízdních pruhů získalo kladné závazné stanovisko k posouzení vlivu na životní prostředí. ŘSD plánuje dálnici rozšířit od pražského Zličína až k exitu 22 u Králova Dvora.

Rozšíření dálnice D5 na šest pruhů má zelenou. Stavba čelí silnému odporu obcí. Předpokládaný termín zahájení je rok 2027.

U Králova Dvora by v dalších desetiletích měla na rozšíření D5 navázat dálnice D99 tvořící středočeský okruh Prahy směrem na Benešov. Kvůli Brdům je v předběžných plánech vychýlena jižněji, aby se vyhnula průchodu pohořím.

V novém uspořádání by D5 měla mít 2×3 jízdní pruhy a šířku 34 metrů. Součástí záměru je i úprava pěti mimoúrovňových křižovatek – Rudná, Loděnice, Beroun-východ, MÚK Beroun-centrum a Beroun-západ.

Projekt již nyní čelí silnému odporu dotčených obcí, které se obávají hluku. Počítá se s doplněním a úpravou protihlukových stěn a kompletním novým odkanalizováním zpevněných ploch dálnice.

„Nesouhlas obcí vidím jako velmi krátkozraký. Pražská aglomerace je obrovské množství lidí, kteří denně dojíždějí, proto potřebujeme dálniční síť kapacitnější,“ uvedl k nesouhlasným stanoviskům před rokem šéf ŘSD Radek Mátl.

Se stavbou se má začít už brzy zkapacitněním mimoúrovňové křižovatky na Pražském okruhu na křížení s D5. Následovat má rozšíření samotného okruhu v dosud čtyřpruhovém úseku 515 od Barrandova. Teprve poté se plánuje začít s rozšiřováním dálnice, a to ve dvou etapách směrem od Prahy. Náklady na stavbu podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Martina Kupky přesáhnou miliardu korun.

Truck.