Tipy na úspěšný pracovní inzerát

Kupujete nebo prodáváte zboží, hledáte nové zakázky nebo nabíráte zaměstnance? Asi všichni se shodneme, že bez internetu to již příliš nejde. Jak fungují pracovní inzeráty na internetu? Pojďme si ukázat, jak se vyvíjely, jak nyní fungují a také co v rámci pracovní inzerce dělat, dělat lépe a čeho se raději zcela vyvarovat.

Kupujete nebo prodáváte zboží, hledáte nové zakázky nebo nabíráte zaměstnance? Asi všichni se shodneme, že bez internetu to již příliš nejde. Díky internetu dokážeme oslovit ohromné množství lidí. Dopravní firmy se naučily využívat internet a sociální sítě pro nábory nových řidičů. Přestože mnohdy využívají stále sofistikovanější nástroje, dopouští se často stejných a opakujících se chyb.

Jak fungují pracovní inzeráty na internetu? Pojďme si ukázat, jak se vyvíjely, jak nyní fungují a také co v rámci pracovní inzerce dělat, dělat lépe a čeho se raději zcela vyvarovat.
Pracovní inzeráty prošly obrovským vývojem od jednoduchých sloganů a čistě textového popisu v novinách a později na internetu, až po současnou podobu, ve které vítězí otevřenost, grafika a používání zcela nových formátů.

 

1: Cílová skupina

Vznikem Truckjobsu v roce 2016 došlo k nenápadné, avšak zcela zásadní změně v oblasti pracovní inzerce dopravních firem. Jak již zaznělo v úvodu, prostřednictvím internetu byly firmy schopné oslovit velké množství lidí. Samotný počet oslovených lidí ale není to, co by nás jako dopravní firmu mělo zajímat. Samo o sobě nám nepřináší žádný užitek, pokud inzerátem oslovíme stovky účetních, asistentek nebo prodavačů a snad jen náhodně narazíme také na řidiče. Představte si ale, že najednou dokážete umístit inzerát na místo, kde jsou pouze řidiči. Efektivita inzerce roste. Okamžitě násobíte počet oslovených uchazečů, kteří Vás zajímají.

  • Tip 1: Okruh řidičů. Okruh lidí, které potřebujete oslovit jste zúžili na řidiče. I mezi řidiči samotnými ovšem potřebujete oslovit užší skupinu zájemců. Jděte proto v inzerátu do detailů a specifikujte požadavky na uchazeče, které potřebujete (region, praxe, druh přeprav, zkušenosti a dovednosti).
  • Tip 2: Zvýraznění. Pracovních nabídek je na trhu velké množství, a proto je nutné, aby ta vaše byla vidět. Používejte zvýraznění tam, kde je to jen možné a umístěte tak vaši nabídku na místa, na kterých bude více vidět.

 

2: Grafika

Samostatný slogan „Přijmu řidiče“ příliš zájemců nepřilákal ani dřív a už vůbec je nepřiláká nyní. Stejně tak nezafunguje ani celostránkový popis firmy, který nikdo nebude číst. Doba se mění. Lidé nemají na dlouhé texty čas. V roce 2017 získaly firmy na Truckjobsu možnost propojit textový inzerát s obrázky a firemní grafikou. V jeden okamžik tak dokázaly propagovat svou nabídku práce zajímavým způsobem a současně budovat image své firmy. Nebylo překvapením, že si grafické nabídky práce získaly mnohem větší pozornost ze strany řidičů než čistě textový inzerát. Grafická inzerce má obrovskou sílu a dle průzkumů dokáže oslovit až o 100 % více uchazečů než samotný text. Na sociálních sítích jsou pak rozdíly mezi inzeráty s grafikou a bez ní naprosto propastné.

  • Tip 1: Obsah. Využívejte předpřipravené inzertní šablony, které vám ulehčí práci. Nechte se vést a vyplňte veškeré požadované informace. Nabídka tak bude úplná, strukturovaná a pro řidiče srozumitelná.
  • Tip 2: Grafika. V detailu je skrytá síla. Nepodceňujte sílu grafiky a obrázků přidaných do inzerátů. Nabídka práce s přidáním obrázků dokáže zaujmout až dvakrát více uchazečů než obyčejný inzerát.  


3: Cílená propagace

V současné době spoléhá většina firem na to, že jejich vystavená nabídka práce osloví dostatečné množství uchazečů a skončí úspěšným náborem. Přesto je velmi vhodné a účinné podpořit svou nabídku práce cílenou propagací, která zaručí, že se inzerát dostane mezi mnohem větší počet vhodných uchazečů. Komu se má nabídka zobrazit, kdy a kde má řidiče oslovit dokážete ovlivnit vy sami prostřednictvím předem definovaných parametrů.

  • Tip 1: Propagace. Na Truckjobsu získáváte kredit na propagaci inzerátů zdarma. Stačí využít zvýraznění inzerce a o zbytek se sami postaráme.


4: Zbourejte vzorec běžného chování

Zmínili jsme, že response rate (% lidí, kteří zareagují na inzerát) je v případě řidičů mnohem vyšší na specializovaném portálu určeném jen pro řidiče než kdekoliv jinde na internetu, a že je mnohem vyšší u grafické inzerce než u textových inzerátů. Uchazečů je ovšem nedostatek, a proto je nutné vymýšlet nové způsoby, jak je oslovit. Nikoho proto asi nepřekvapí, že na scénu přichází firemní a náborová videa. Dopravní firmy, které do své pracovní inzerce dokáží adaptovat krátké video formáty získávají na trhu výraznou konkurenční výhodu. Propojením se sociálními sítěmi (Facebook, Instagram) dokážete náborovým videem zajistit firmě několikanásobně lepší výsledky než u běžné inzerce.

Chcete se dozvědět více tipů, jak vytvořit úspěšnou nabídku práce nebo efektivní propagaci vaší inzerce? Sledujte nás na Truckjobsu nebo nám napište/zavolejte a rádi vám poradíme. Email: info@isdcb.cz, Tel: 241 040 125

 

Truck.