Vytvoříme pro Vás úspěšný pracovní inzerát zdarma

Pracovní trh se v České republice během posledních let velmi změnil. Od stavu, kdy se zaměstnanci spíše propouštěli než hledali, k současnému prostředí, kde se svádí boj o kvalitní lidi. Proto je důležité zamyslet se nad tím, jak napsat pracovní inzerát tak, aby oslovil co nejvíce uchazečů. Firmám, které si v této oblasti až tak nevěří vytvoří Truckjobs úspěšný pracovní inzerát zdarma.

Kdy inzerát uchazeče odradí?

Když ihned na první pohled bude nudit – strohý popis firmy okopírovaný z webových stránek, léta neměnné formulace a nesrozumitelné fráze nebo klišé – to vše člověka nepřiměje číst dál, pokud o místo v dané firmě opravdu výrazně nestojí.

Další věc, kterou je třeba pečlivě zvážit, je formulace požadavků na hledaného pracovníka. Z mnoha inzerátů získáte pocit, že hledají supermana, čerstvého absolventa s desetiletou praxí a znalostí všeho, co vás napadne. Mnoho zájemců tak odradíte, protože se domnívají, že na danou pozici nemají. Zvažte, co bude pracovník pro danou práci opravdu potřebovat. Je také dobré pečlivě rozlišit požadavky, které uchazeč musí splňovat, a ty, které jsou pouze výhodou. Abyste se například kvůli ne úplně nutné znalosti cizích jazyků nepřipravili o zájem jinak velmi dobrého řidiče.

Odrazovat může také délka inzerátu. Vyberte opravdu to důležité a do inzerátu vložte například odkaz na web. Buďte si jistí, že pokud kandidáta zaujmete, rád si informace vyhledá.

Co v inzerátu řidiči hledají?

O peníze jde především. Zejména v současné době řidiči očekávají, že v inzerátu najdou informaci o členění finanční odměny na hrubou mzdu, výši stravného i informaci o dalších bonusech a možných prémiích. Ze zkušenosti vyplývá, že když firma v pracovní nabídce zveřejní, kolik bude uchazeč po přijetí vydělávat, zareaguje na nabídku dvakrát více lidí. Nezapomeňte na benefity a uvést skutečnost, že proplácíte veškeré zákonné příplatky.

Čím dál častěji uchazeči vyhledávají informace, jak bude vypadat jejich pracovní náplň. Proto je velmi důležité ji dobře popsat. Tím se dá buď pracovní nabídka nudně popsat, nebo z nabízené pozice uděláte skutečně cool job. Pokud zvolíte neotřelou formu, přidáte krapet humoru a nadsázky, určitě zaujmete spoustu uchazečů, kterým při hledání jednotlivé inzeráty mohou splývat, kdežto ten váš, inovativně pojatý, zcela jistě bez povšimnutí nepřejdou.

S tím, jak lidem přestává být jedno, pro jakou firmu budou pracovat a jak je obecně vnímána, roste i význam „značky“ zaměstnavatele. Takže pokud nejste zrovna nadnárodní gigant, nahraďte suchopárný popis firmy něčím, co vás odlišuje a charakterizuje.  Vyvoláte pozitivní vnímání, představíte firmu a v očích potenciálního zaměstnance a nezapadnete do šedého průměru.

Kdy inzerát zaujme?

Pokud bude netuctový, zajímavý, vzbudí emoce. Důležité je také to, aby řidiči měli pocit, že jsou ve vaší firmě chtění. To v této fázi dokážete tím, že si dáte práci s formulací inzerátu a zohledníte reálnou představu o požadavcích na člověka, kterého hledáte.

Inzerát je vlastně reklamní slogan – na to myslete především. Někdy je účelné přizpůsobit jazyk inzerátu. Použijte odborný žargon oboru, ve kterém vaše firma působí. Jestliže chcete oslovit mladé uchazeče, zvolte uvolněný styl, pokud naopak zkušené, buďte spíše formálnější. Motivujte, neodrazujte.

Máte zájem o vytvoření úspěšného pracovního inzerátu zdarma? Zavolejte nám na: 241 040 125 nebo napište na: info@isdcb.cz

T.B.