Zájem o práci řidičů roste. Mění se však samotný přístup uchazečů k firmám a nabídkám práce.

Ačkoli se dopravní firmy stále potýkají s nedostatkem řidičů, zvyšuje se postupně zájem uchazečů o pracovní nabídky firem a roste jejich aktivita. V roce 2017 je průměrný počet zájemců o pracovní nabídky na pozice řidičů oproti roku 2015 téměř trojnásobný.

Řidiči stále bojují se špatnou pověstí
Málokterá profese je vystavena tak negativnímu mediálnímu tlaku a kritice veřejnosti, jako je řidič nákladní dopravy. Přes tuto skutečnost se ale stále jedná o zajímavé a lukrativní povolání, které láká rostoucí počet zájemců.

Přístup řidičů se mění.
S přibývajícím počtem nových a mladších řidičů se začíná znatelně měnit jejich přístup k firmám a pracovním nabídkám. Finance zůstávají nadále alfou a omegou zájmu o pracovní nabídku, ale řidiči se čím dál více zajímají o rozdělení ohodnocení na jednotlivé složky. Do popředí se z pohledu řidičů dostává systém péče o zaměstnance a sociální podmínky ve firmách. Důležitým hlediskem je pro řidiče délka osobního volna a vzdálenost zaměstnavatele od jeho bydliště. Řidiči tak začali aktivně vyhledávat firmy ve svém okolí v Truckjobs adresáři firem. Oproti roku 2015 narostl počet návštěvníků profilů dopravních firem v tomto adresáři na pětinásobek. S mladšími řidiči tak přichází nové formy jejich oslovování a komunikace s nimi.

Sociální sítě se staly mocným nástrojem
Málokterý řidič je neustále u počítače, ale každý má u sebe od rána do večera mobilní telefon. Zatímco dříve sloužil Facebook  a podobné sociální sítě jen jako stránky pro zábavu, v posledních dvou letech se ukázaly jako mocný nástroj při komunikaci s řidiči a šíření informací. Facebookový profil Truckjobsu, který řidičům přináší nejen zábavu a informace, ale současně slouží pro sdílení inzerovaných pracovních nabídek, tak dokáže v jeden moment oslovit několik stovek až tisíců řidičů. Být řidičem již dávno neznamená jen vykonávat dobře svou práci. Mladší řidiči chtějí mít pocit, že jsou součástí určité skupiny, se kterou se mohou ztotožnit. Firmy by jim měly takové podmínky umět připravit a budovat týmové prostředí.

Mladší řidiči chtějí informace
Doba se mění. Řidiči mají čím dál tím více snahu sdělovat své názory a očekávají od firem zpětnou vazbu. Při hledání nového zaměstnání očekávají snadno dostupné a rychlé informace, podle kterých se mohou rozhodovat. Možnost najít na jednom místě a v době, kdy se mi to hodí, detailní informace o firmě, její nabídce, nebo o tom, co jí odlišuje od ostatních, je naprosto klíčová. Samotné telefonické obvolávání uchazečů z databází s nabídkami práce vychází velmi rychle z módy a stává se naprosto neefektivním. Je důležité si uvědomit, že méně kvalifikované uchazeče zajímá prakticky pouze mzda nebo nabízená doba volna. Roste ale počet těch, kteří očekávají více, a na ty je nutné se zaměřit.

Firmy, které budou chtít do budoucna vést úspěšné nábory nových řidičů, tak budou muset současně začít více budovat povědomí o sobě a budou muset být na trhu více vidět.
Truckjobs na tyto změny reaguje a nabízí firmám možnost, jak všechny nové instrumenty využít, aniž by je musely samy složitě vyvíjet a udržovat. Díky této neustálé péči o uchazeče a poskytováním informací vzrostla průměrná návštěvnost portálu několikanásobně až na počet dva tisíce uživatelů denně.  Z pohledu uchazečů se jistě jedná o skvělé období. Stejně dobře jej ovšem mohou využít i firmy samotné.

www.truckjobs.cz

T.B.